5 tips voor een positieve mindset

Don't worry, be happy!

De lange maand januari is bijna voorbij, maar de lente voelt nog heel ver weg. Het weer is nou niet bepaald om van te genieten. Kortom, de positieve mindset is soms ver te zoeken tijdens de koude winterdagen. Én laten we dat nu echt niet kunnen gebruiken, toch? In deze blog vind je 5 tips voor een positieve mindset!

Happy thoughts

Je hebt het vast wel eens gehoord. Positiviteit trekt positiviteit aan. Simple like that! Omring jezelf dus met positiviteit, mensen die positief denken en in het leven staan maar ook bijvoorbeeld bij het kiezen van een serie. Kies een vrolijke positieve serie in plaats van een zwaar beladen drama, dat kun je nu niet gebruiken!

Jij bent de baas!

Het klinkt cliché, maar het is echt zo! JIJ bent de baas over je eigen gedachten. Vaak lijkt het alsof het allemaal vanzelf gaat, maar je kunt je gedachten wel degelijk sturen. That sounds interesting!

Om die positieve mindset te creëren is het belangrijk om bewust te zijn van wat je denkt, hoe je denkt en hoe je je hierbij voelt. Probeer daarom alle negatieve gedachtes te herkennen en zet ze om naar iets positiefs.

Je denkt misschien nu: jeetje wat overdreven zeg! Maar believe us! Dit zorgt ervoor dat je op een nieuwe en andere manier leert denken.

Ik ben dankbaar voor...

Sta jij wel eens stil bij hetgeen waar je dankbaar voor bent? In onze drukke levens waarschijnlijk te weinig! Probeer daarom elke dag of een paar keer per week stil te staan bij de positieve dingen in je leven.

Waar ben je dankbaar voor? Waar ben je tevreden over? Waar word je gelukkig van? Wat gaf je een fijn gevoel?

Als je dit regelmatig doet, ga je meer stil staan bij het positieve in je leven en uiteindelijk zal je mindset automatisch zelf positiever gaan denken.

Voed jezelf positief

Als we ons niet helemaal happy voelen, zijn we snel geneigd om naar ongezond voedsel te grijpen. Die reep chocolade roept dan heel hard je naam, we get it. Je voelt hem waarschijnlijk al aan komen..

Probeer hier niet aan toe te geven en voed jezelf met positief voedsel. Wanneer je te veel suikers en vetten eet, kunnen je hormonen uit balans raken en deze zullen ervoor zorgen dat je nog emotioneler en kwetsbaarder bent. Niet echt een goede combi toch?

Wat je het beste kunt eten? Natuurlijke voeding zoals vis, vlees, eieren, groente, fruit en noten. Deze bevatten namelijk voedingsstoffen die ondersteunen bij het optimaal functioneren van je lichaam.

Tip? Haal geen ongezond eten in huis, dan kun je het ook niet opeten! Zo simpel kan het zijn.

Last but not least... ontspan!

Als je gestresst bent zul je sneller geneigd zijn om negatief te denken. Vermijd daarom stress en plan bewust momenten in om te ontspannen.

Trakteer jezelf op een heerlijke voetmassage, voetenbad, massagekussen of massage gun. We zetten een aantal tips voor je op een rijtje!

MG 150 Massage Gun Mini
MG 500 Massage Gun Pro
FM 900 Voetmassage
FS 300 Voetenbad
MC 200 Shiatsu massagekussen

This is a wonderful day, i've never seen it before!

NL_Blog
Voetreflex
Blog foto’s (34)