Tips om de quarantaine kilo’s te lijf te gaan

7. May 2020

We houden ons al weken massaal binnen om corona buiten

We houden ons al weken massaal binnen om corona buiten de deur te houden. En blijkbaar houden we het snoepgoed binnen handbereik, want ruim 50% van de Nederlands geeft aan te zijn aangekomen in gewicht. Binnenkort mogen we er weer langzaam op uit. Maar dan wel zonder die extra quarantaine kilo’s, want je jeans en pantalon rekken wat minder makkelijk mee dan je joggingbroek.

Om je gewicht goed in de gaten te houden is een weegschaal cruciaal en regelmatig wegen een must. Er zijn verschillende modellen die niet alleen je gewicht meten, maar ook andere waarden. Denk aan BMI, BMR (caloriebehoeften in rust), vocht- en vetpercentage en je spier- en botmassa. Als je kiest voor een weegschaal met bluetooth of WiFi connectie dan kun je deze koppelen aan de VitaDock+ app en heb je alle waarden binnen handbereik. De VitaDock+ app geeft tevens analyses waardoor je nog beter zicht houdt op de voortgang. Je wordt extra gestimuleerd om je streefgewicht te bereiken. Weegschalen zijn er in allerhande kleuren en soorten, zodat ze ook nog eens mooi in je interieur staan!

5 extra tips!

En dan nog 5 tips wat je kunt doen om die quarantaine kilo’s weg te werken voor de intelligente lockdown haar deuren sluit en we er weer (massaal) op uit mogen trekken: 

  • Eet gezond en mindful: kies voor groeten en fruit. Kook met verse producten en laat de opwarmmaaltijden voor wat ze zijn. Neem wat meer tijd om te koken en probeer een nieuw, gezond recept. Eet met aandacht, dus ga bewust lunchen. Als je blijft doorwerken en tussendoor eet heb je kans dat je meer eet dan je nodig hebt. En stop op tijd. 
  • Haal niets lekkers in huis: wat je niet in huis hebt, kun je ook niet op eten. Ga geen boodschappen doen als je een honger gevoel hebt want dat zorgt er ook voor dat je sneller geneigd bent om snoepgoed en lekkers in je winkelmandje te doen.
  • Minder gebruik van alcohol: quarantaine kilo’s worden niet alleen veroorzaakt door eten, maar ook alcohol. Heb je de afgelopen weken regelmatig (diep) in het glaasje gekeken. Laat deze dan wat vaker staan. 
  • Motiveer jezelf om voldoende te bewegen. Een blokje om, waarbij je voldoende afstand houdt van passanten is zeker toegestaan. Als je wat plek in de woonkamer maakt, tover je die om in een home gym en doe je daar een workout. Onze brand ambassador Faya Lourens biedt ook vele trainingsschema’s aan met oefeningen die je makkelijk thuis kunt doen.  En die vind je hier!
  • Richt je huis gezond in: leg groente en fruit in het zicht en plaats die ongezonde hamburgers en snoep achter in de kast. Op die manier zie je de gezonde varianten eerst en als je zin hebt om te snacken ben je eerder geneigd om  voor de gezonde optie te gaan! 

Veel succes! Je kunt het!