Love handles?

Wat zijn dat en hoe pak je ze aan?

Veel vrouwen herkennen het probleem waarschijnlijk wel: Love handles. Het klinkt wel leuk, maar dat is het natuurlijk totaal niet….Love handles zijn die vervelende dingen die boven je spijkerbroek uitsteken. Hoe kom je ervan af? We hebben een paar tips verzameld!

Wat zijn love handles precies?

Love handles zijn niets meer en niets minder dan vetophopingen. Ook mannen kunnen er last van hebben. Je knoopt je broek dicht en floep, ze piepen boven je broekband uit…een wijd truitje doet wonderen, maar beter is om ze te verminderen of beter nog: Elimineren! Om dit te kunnen doen, moet je eerst weten waar ze vandaan komen. Love handles ontstaan doordat je lichaam meer glucose (=suiker) binnenkrijgt dan het verbruikt. De overtollige glucose wordt omgezet in vet en dat wordt weer opgeslagen in je lijf, meestal op heupen, buik en bovenbenen. Glucose komt voornamelijk voor in koolhydraten en suikers en is een belangrijke energiebron voor je organen en spieren. Je hebt het dus nodig, maar met mate.

Gezond eten, dagelijks bewegen en regelmatig oefeningen doen helpt bij de stimulatie van vetverbranding. Ook het vermijden van stress draagt hieraan bij.

Wat is gezond eten precies?

Een voedingspatroon dat bestaat uit veel eiwitten, voldoende groente, rauwkost, vitamines, mineralen en de juiste koolhydraten (zoek dat laatste maar eens op). Let op verborgen en toegevoegde suikers, vermijd daarom pakjes en zakjes uit de supermarkt zoveel mogelijk. Lees het etiket, je zult versteld staan van de (vaak onnodige) toevoegingen.

Move baby move!

Het is algemeen bekend dat bewegen goed is voor de vetverbranding. Maar pas op! Als je te hoog in je hartslag zit, verbrand je geen vet maar spieren en dat wil je niet. Een horloge met hartslagmeter of een activity tracker (bijvoorbeeld van Medisana) kan een handig hulpmiddel zijn om je hartslag in de gaten te houden. Geen fan van bewegen of sporten? Bouw het op, een half uurtje wandelen in je pauze telt ook mee! Wil je specifieker aan de slag en je love handles gericht aanpakken probeer dan eens de volgende oefeningen: (side-)planken, bicycle crunches en birddogs (googlen!). Nog een aanrader: HIIT-training. Hiermee spreek je ook de diepere spieren aan en door de wisselende hartslag bevordert het tevens de vetverbranding.

No stress!

Stress is een absolute boosdoener. Stress zorgt voor de aanmaak van het hormoon cortisol en dit stofje stimuleert weer de vetopslag rondom je buik. Liever niet! Daarbij zorgt stress ervoor dat we geneigd zijn meer (of minder gezond) te gaan eten en minder te bewegen. Weg met stress dus en regelmatig ontspannen is het advies.

Weg met die vervelende love handles!

DG 100
BU
NL_Blog