Goede voornemens volhouden tijdens quarantaine

Je kent het wel, was je net goed bezig met

Je kent het wel, was je net goed bezig met je goede voornemens, lekker op dreef en dan komt de quarantaine om de hoek kijken. Dit zorgt bij veel mensen voor paniek en excuses om lekker elke avond op de bank te liggen met standaard een zak chips als metgezel naast je. 

“Don’t limit your challenge. Challenge your limits.”

Wij zetten een aantal tips voor je op een rijtje hoe je je goede voornemens ook kunt volhouden tijdens quarantaine.

Zoek alternatieven

Had jij als doel om een paar keer per week te gaan sporten en was je net consequent op die dagen naar de sportschool aan het gaan? Niet getreurd!

Het is natuurlijk ontzettend vervelend dat je niet meer naar de sportschool kunt, maar er zijn nog tal van andere mogelijkheden. Onze brand ambassador Faya Lourens geeft op haar instagram (@mykillerbodymotivation) een live training op maandag, woensdag en vrijdag.

Daarnaast zijn er op youtube ook tal van home workouts te vinden voor beginners en voor gevorderden. Koop een matje en ga ervoor! Of trek je stoute schoenen aan en ga lekker een rondje hardlopen.

Probeer een schema te maken aan het begin van de week met een planning, welke work out je wanneer gaat doen en wijk hier niet vanaf.

Stok achter de deur

Was een van je doelen om op je eten te letten en ligt die snoepkast nu toch te dicht binnen handbereik? Zorg voor een stok achter de deur en houd bij wat je eet in een app. Zo ben je bewust van wat je eet en weet je ook wanneer je wel of juist niet naar de snoepkast kunt lopen.

Het helpt ook om een eetplanning te maken per week. Een globale planning draagt ook in deze tijd bij aan structuur en het voortzetten van je goede voornemens.

Stay positive

Het is super belangrijk om in deze periode positief te blijven en er het beste van te maken. Probeer te focussen op wat wel kan in plaats van wat allemaal niet kan.

Maak een to do list met dingen die je altijd al wilde doen maar eigenlijk geen tijd voor had. Had je nog een bucketlist aan boeken? Ga hem afwerken! Probeer nieuwe recepten uit, begin aan een nieuwe serie of eindelijk je kledingkast opruimen wat je al maanden uit het stellen bent.

Voorkom verveling en vul je vrije tijd in met dingen waar je voldoening uit haalt of waar je juist ultiem van kunt genieten.

Probeer vast te houden aan een dagelijkse routine

Structuur in deze gekke tijd is ontzettend belangrijk. Blijf daarom zoveel mogelijk doen wat je normaal ook zou doen.

Werk je vanuit thuis? Maak je dan alsnog klaar voor de dag, doe je haar en make-up en trek leuke kleding aan. Niet alleen voel je jezelf beter, maar doordat je je aan een strutuur vast kunt houden blijft het dagelijkse leven een routine waardoor je lichaam niet in de war raakt.

Gebruik de middagpauze of je reistijd om bijvoorbeeld een blokje om te gaan. Een frisse neus halen doet wonderen! En dan heb je ook nog eens bewogen, twee vliegen in een klap.

Probeer creatief te zijn en nieuwe dingen te ontdekken, dit kan alleen maar positief uitpakken.

“There’s always a new challenge to keep you motivated.” 

 

Stay safe and healthy!

DG 100
BU
NL_Blog